• image
Previous Next
Home Aktualności Zapraszamy do udziału w wakacyjnych rozgrywkach na orliku.

Zapraszamy do udziału w wakacyjnych rozgrywkach na orliku.

alt

 

REGULAMIN LIGI TENISA ZIEMNEGO DZIECI

SZKÓŁ PODSTAWOWYCHORAZ GIMNAZJUM

     1.      W lidze tenisa ziemnego mogą brać udział chłopcy i dziewczęta szkoły podstawowej
 i gimnazjum.

     2.      Nagrody przewidziane są dla pierwszych trzech miejsc.

    3. Przed przystąpieniem do rozgrywek każdy uczestnik przedstawia podpisaną zgodę rodziców bądź opiekuna prawnego do wzięcia udziału w zajęciach sportowych oraz o braku przeciwskazań zdrowotnych.

   4. Zdeklarowanie się do wzięcia udziału w lidze zobowiązuje do każdorazowej obecności podczas rozgrywanych spotkań. Nieobecność bez wcześniejszego zgłoszenia rozstrzygana będzie jako walkower

     5. Spotkania rozgrywane będą w każdy wtorek i czwartek na Orliku w Jazowsku.    

     6. W spotkaniach, wyznaczony jest 1 sędzia główny, jego decyzje są ostateczne.

     7.  Sędzia może w każdym czasie, według swojego uznania, odroczyć spotkanie -
z powodu ciemności, stanu kortów lub warunków atmosferycznych. W każdym przypadku od­roczenia spotkania należy utrzymać uzyskany wynik i miejsca zawodników na korcie, chyba, że sędzia i zawodnicy jednomyślnie postanowią inaczej.

     8. Sędzia zapewnia sprzęt sportowy, tj. rakiety oraz piłeczki do gry.

      9.  Każdy gracz zobowiązany jest do posiadania stroju sportowego oraz wody do picia.

     10.  Pole do gry w tenisa ziemnego ma kształt prostokąta o wymiarach 11,88 m na 8,23 m.

    11.  Wybór strony kortu oraz prawo wyboru podania lub odbioru w pierwszej grze (gemie) zosta­je ustalone przez losowanie.

     12.  Spotkania rozgrywane będą systemem każdy z każdym. Wygrany mecz liczony jest
za 3 pkt. Zwycięzcą zostaje osoba która uzyska największą ilość punktów we wszystkich spotkaniach.

    13.  Zawodnik, który pierwszy wygra sześć gemów, wygrywa seta, z tym, że musi osią­gnąć nad przeciwnikiem przewagę przynajmniej dwóch gemów. Gdy jest to konieczne, set musi być rozgrywany do chwili uzyskania takiej przewagi przez jedną ze stron. Zawodnicy rozgrywają tylko 1 seta.

    14.  Po zakończeniu pierwszego gemu odbierający staje się podającym, natomiast podający-odbiera­jącym. Zmiana taka następuje po każdej kolejnej grze aż do zakończenia spotkania. Jeżeli zawod­nik wykona podanie poza ustaloną kolejnością, jego przeciwnik musi podawać niezwłocznie po stwierdzeniu pomyłki, jednak wynik uzyskany do tego momentu musi zostać zaliczony. Jeżeli do chwili stwierdzenia pomyłki został rozegrany cały gem, kolejność podania ma pozostać taka, jak ją zmieniono. Złe podanie, wykonane przed stwierdzeniem pomyłki nie liczy się.

    15.  Jeżeli zawodnik wygra pierwszy punkt, wynik brzmi 15 (piętnaście) dla tego zawodnika, po wygraniu drugiego punktu wynik brzmi 30 (trzydzieści) dla tego zawodnika; po wygraniu trzeciego punktu wynik brzmi 40 (czterdzieści) dla tego zawodnika. Czwarty punkt wygrany przez zawodnika rozstrzyga grę na jego korzyść, z wyjątkiem sytuacji, jak niżej:

~ jeżeli obaj zawodnicy wygrali po trzy punkty wynik zwie się równowagą, a po następnym punkcie wygranym przez zawodnika - przewagą tego zawodnika;

~ jeżeli ten sam zawodnik wygra kolejny punkt, wygrywa grę; jeżeli natomiast punkt wygra jego przeciwnik, wynik ponownie zwie się równowagą, i tak dalej, do chwili, kiedy jeden z zawodników wygra dwa kolejne punkty bezpośrednio po stanie równym, rozstrzygając w ten sposób grę na swoją korzyść.

    16.  Podanie musi być wykonane w następujący sposób: bezpośrednio przed wykonaniem ude­rzenia podający musi stać nieruchomo na obydwu stopach poza linią główną. Następnie wyrzuca piłkę ręką w dowolnym kierunku i zanim piłka zetknie się z ziemią, uderza ją rakietą. Podanie uważa się za wykonane w chwili zetknięcia się rakiety
z piłką.

     17.  W czasie wykonywania podania podający musi zajmować pozycję na przemian za prawą i lewą połową linii głównej, rozpoczynając z wybranej przez siebie strony.

   18.  Podana piłka musi przelecieć nad siatką i zetknąć się z powierzchnią właściwego pola poda­nia, położonego po przekątnej od podającego lub z którąkolwiek z linii ograniczających to pole, zanim odbije ją odbierający.

    19.  Podający nie może wykonać uderzenia, dopóki odbierający nie jest przygotowany. Jeżeli odbierający usiłował odebrać podanie, musi zostać uznany za przygotowanego. Jeżeli nato­miast odbierający sygnalizował, że jest nieprzygotowany, a podanie zostało wykonane, nie może być ono uznane za złe, nawet jeżeli piłka nie trafiła we właściwe pole podania.   

      20.  Zmiana stron kortu następuje po każdym nieparzystym gemie w secie.

      21.  Zawodnik przegrywa punkt, jeżeli:

a)             nie uda mu się przed powtórnym zetknięciem się z ziemią piłki będącej w grze odbić jej w taki sposób, aby powróciła ponad siatką na stronę przeciwnika

b)             odbije piłkę będącą w grze w taki sposób, że trafi ona w ziemię, stałe urządzenie kortu lub inny przedmiot poza liniami ograniczającymi pole gry jego przeciwnika

c)             odbije piłkę przed jej zetknięciem się z ziemią i nie wykona dobrego uderzenia, nawet stojąc poza polem gry;

d)             odbijając piłkę, rozmyślnie przeniesie ją lub złapie rakieta, lub rozmyślnie dotknie ją rakietą więcej, niż jeden raz;

e)             piłka będąca w grze dotknie jego samego bądź czegokolwiek, co ma on na sobie lub trzyma, z wyjątkiem rakiety, trzymanej w jednej lub obydwu rękach;

f)              rzuci rakietę i trafi nią w piłkę.

14.  Jeżeli zawodnik popełni jakikolwiek czyn, który przeszkodzi jego przeciwnikowi w wykona­niu dobrego uderzenia, wówczas, jeżeli było to działanie rozmyślne, przegrywa punkt, jeżeli natomiast niezamierzone - musi zostać zarządzone powtórzenie.

15.  Piłka, która upadnie na linię, uważana jest za trafiającą w kort lub tę jego część, którą linia ta ogranicza.

16.  Odbicie jest prawidłowe (dobre), jeżeli:

~piłka dotknie siatki, słupka, podpórki, linki, paska lub taśmy, po czym przejdzie nad tym urządzeniem i zetknie się z ziemią w obrębie właściwego pola gry, z wyjątkiem serwisu.

17.  Wszelkie kwestie sporne rozstrzygane są przez sędziego.

 

 

 

REGULAMIN

 

,,Wakacyjna Liga Orlikowa” ,Dyscyplina - Piłka nożna

 

 

 

SYSTEM ROZGRYWEK

 

a) Zespoły zagrają systemem ,,Każdy z każdym”

 

b) Obowiązuje punktacja wg. przepisów gry w piłkę nożną. PUNKTACJA:

 

 -Za zwycięstwo drużyna otrzymuje 3 pkt.,

 

 -Za remis 1pkt,

 

 -Za przegrany 0 pkt.

 

c) Mecze trwają 2 x 15 minut każdy.

 

d) O stronie boiska, na którym dana drużyna rozpoczyna mecz decyduje losowanie, które przeprowadza wraz z kapitanami sędzia danego spotkania.

 

e) Przed każdym spotkaniem turnieju przewidziana jest 10-minutowa przerwa dedykowana rozgrzewce drużyn na boisku oraz konkursom sportowym.

 

USTALENIA PRZEPISÓW GRY PODCZAS TURNIEJU

 

a) Zespoły gimnazjalne grają w sześcioosobowych składach, tj. bramkarz i pięciu zawodników w polu, zespoły składające się z młodzieży ze szkół podstawowych grają w składach siedmioosobowych.

 

b) Drużyna może zgłosić 10 zawodników bez możliwości dokonywania zmiany w czasie rozgrywek

 

c) Mecze rozgrywane są piłkami dostarczonymi przez Organizatora

 

d) Organizator zapewnia piłki do rozgrzewki.

 

e) Drużyny biorące udział w rozgrywkach występują w jednakowych strojach i obuwiu do gry na hali bądź korkach plastikowych. Bramkarze obydwu zespołów muszą różnić się  strojem od pozostałych zawodników uczestniczących w meczu. W trakcie trwania spotkania zawodnicy nie mogą nosić na sobie przedmiotów zagrażających bezpieczeństwu innych graczy (biżuteria, zegarki itp.). Sędzia ma prawo nie dopuścić do gry zawodników, którzy nie spełniają w/w wymogów. W przypadku takich samych kolorów koszulek grających ze sobą drużyn, Organizator zapewnia dla jednej z nich kontrasty

 

f) Egzekutorem przepisów piłkarskich jest sędzia zawodów.

 

g) W czasie rozgrywek obowiązują przepisy gry w piłkę nożną stosowane przez PZPN z wymienionymi poniżej wyjątkami dotyczącymi: wymiarów boiska i bramek,

 

zmian zawodników, pozycji spalonej, gry wślizgiem, przepisowych odległości przy rzutach karnych, wolnych i rożnych, wyrzutów z autu, kar indywidualnych.

 

h) Zmiany dokonywane są w sposób „lotny” tzn. bez zatrzymywania gry - zawodnik musi zejść i wejść na boisko we własnej strefie zmian. Zmiana musi być dokonana tak by na boisku było nie więcej niż  6 graczy danej drużyny

 

i) Rzuty z autu, wolne i karne:

 

- Rzut autowy wznawiany jest nogą z ziemi, w bezpośredniej bliskości linii bocznej;

 

- Rzut karny wykonywany jest w odległości 8 metrów od bramki;

 

- Przy wykonywaniu autu, rzutu rożnego bądź wolnego odlegśc zawodników z drużyny przeciwnej od zagrywanej piłki musi wynosić 5 m.

 

- Przy rzucie karnym bramkarz musi stać na linii.

 

- Wprowadzenie piłki do gry z autu bramkowego może odbywać się ręką   przez bramkarza

 

- Wszystkie wznowienia gry są wykonywane bez gwizdka i są traktowane jako rzut wolny bezpośredni (poza autem), chyba że wykonujący poprosi sędziego o przesunięcie na przepisową odległość przeszkadzającego mu zawodnika drużyny przeciwnej.

 

j) Kary i dyskwalifikacje: Przyjmujemy, że wszystkie drużyny zaproszone na ten turniej zamierzają grać w zgodzie z fair play, niemniej jednak Organizator ustala, że:

 

- Drużyna przegrywa mecz walkowerem jeżeli schodzi z boiska przed upływem regulaminowego czasu gry lub też obraźliwie zachowuje się względem przeciwnika, sędziego bądź też Organizatora.

 

- Wobec zawodników mogą być stosowane kary dwuminutowe za zachowania takie jak: grę wślizgiem, prowokacyjne zachowanie względem przeciwnika, celowe opóźnianie gry przy wznowieniach, inne nie sportowe zachowanie.

 

- Po otrzymaniu przez bramkarza kary dwuminutowej boisko może opuścić inny zawodnik aktualnie przebywający na placu gry, wyznaczony przez kapitana drużyny.

 

- Zawodnik musi opuścić boisko na 2 min., ale nie dłużej niż do zdobycia bramki przez przeciwnika.

 

- Przy obustronnym napomnieniu zawodników gracze pozostają na ławce kar przez okres 2 minut, bez względu na ilość straconych bramek przez swoje drużyny.

 

- Za czerwoną kartkę zawodnik opuszcza boisko bez prawa powrotu do gry. Zespół gra w osłabieniu do końca meczu, bez względu na ilość straconych bramek. Czerwoną kartkę zawodnik może otrzymać za przewinienie polegające na: gwałtownym protestowaniu zawodnika przeciw decyzji sędziego, używając w stosunku do niego słów wulgarnych i obelżywych; popełnienia przez zawodnika innego rodzaju czynu, który sędzia uzna jako wybitnie nie sportowe zachowanie; grze brutalnej- rozmyślnym uderzeniu lub usiłowaniu uderzenia przeciwnika lub współpartnera. Bramkarz zespołu, poza w/w powodami może otrzymać czerwoną kartkę  również za umyślne zagranie piłki ręką poza polem karnym i również opuszcza plac gry.

 

- Czerwona kartka eliminuje gracza z dalszego uczestnictwa w Turnieju

 

INNE

 

a) Organizator nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu odszkodowania za zaginione mienie i przedmioty  osobiste uczestników rozgrywek

 

b/ Organizatorzy zapewniają:

 

-Sędziów

 

-Prowadzenie dokumentacji rozgrywek

 

-Udaną zabawę w gronie znajomych drużyn

 

-Profesjonalnie przygotowanych do turnieju,

 

-Najwyższej jakości piłki do gry,

 

-Puchary i nagrody rzeczowe dla zespołów oraz wyróżnionych graczy,

 

-Sprawy nie ujęte w regulaminie rozstrzyga organizator

 

-Inne dodatkowe atrakcje.

 

NAGRODY:

 

a) Zespołowe:

 

Każda drużyna otrzymuje dyplom

 

b) Indywidualne:

 

- najlepszy Strzelec Turnieju – zawodnik o największej liczbie strzelonych bramek w czasie przebiegu całego Turnieju;

 

- Najlepszy Bramkarz Turnieju,

 

- Nagroda drużynowa za grę Fair Play. 

 

Budowa hali widowiskowo – sportowej realizowana była jako projekt partnerski Gminy Łącko i Powiatu Nowosądeckiego w ramach Działania 6.2
Rozwój obszarów wiejskich Schemat B Infrastruktura społeczna, w tym edukacyjna i sportowa Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007 – 2013.